Translate

dinsdag 25 november 2014

Breisels

Een muts breien. 

Om een muts te breien heb je geschikte wol of katoen nodig en een patroon zodat de muts prettig en goed op je hoofd zit.
Een paar weken geleden heb ik een heel leuk boek bij de bibliotheek geleend.
Breien voor starters.
Het is een boek met alle basis brei technieken en een aantal aantrekkelijke ontwerpen.
Een van die ontwerpen is een muts.
Aan de slag met garen die al heel lang in de kast ligt, Katia Bufalo voor naalden 3,5 of 4.
Het patroon van de muts wordt op naalden 5,5 gebreid, daarom heb ik de muts met een
dubbele draad gebreid. Van de twee bolletjes van ieder 50gram heb ik bijna de helft over.
Voor de muts heb je ongeveer 50 gram nodig. Als je dit patroon wilt hebben stuur me een mail.
De omvang is 60 cm.

Ik vond het zo leuk om te doen dat ik meteen aan een volgende muts ben begonnen.
Dit wordt een peuter muts van lichte extra soft Merino wol.
De wol is voor naalden 5 of 5,5. 
Een aantal uren breien en dit is het resultaat.
De omvang is 46 centimeter

De baby- peuter muts is nu met een bloem versiert. ziet het er wat lieflijker uit.
Ga  voor meer informatie naar de hobby webwinkel Passie voor Textiel.
http://www.passievoortextiel.nl

Geen opmerkingen: