Translate

woensdag 23 juli 2014

Breimachine avonturen.

Tijdens het opruimen van mijn kast vol lappen en garens moest er zeker weer eens een vest gebreid worden op de breimachine. De meeste van de garens zijn tussen de 10 en 20 jaar oud. wat kan een mens toch verzamelen.
Het wordt een vest  met brede strepen en lange boorden.
De kleuren lichtgroen en gebroken wit zijn van verschillende merken, de een van Stahlsche wolle
de andere van Bergere. Om de draad soepel door de naalden te laten gaan, laat ik de draad langs een waxine lichtje glijden. Het vest wordt gebreid op een Brother KH 890.
Breistand 7  de boorden stand 6/5.2.
Van het groene katoen is ook een kimono truitje gebreid uit de Fitali, een blad met erg mooie patronen en goede pasvormen om te breien.




2 opmerkingen:

Marion zei

Het vest gaat vast mooi worden.
Leuk dat je ook een breimachine hebt, wist ik niet. De mijne heb ik na ruim 20 jaar niet gebruikt te hebben afgelopen winter weer tevoorschijn gehaald. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

groetjes

Gerda zei

bedankt voor je reactie. bij mij wordt de breimachine soms ook een tijd niet gebruikt. een trui of vest blijft moeilijk. sjaals op de
d.bed lukt goed.iedere keeer weer een leuke uitdaging.