Translate

donderdag 27 maart 2014

Tuin geluk.

Tuinieren.

  Werkzaamheden op een volkstuintje in het voorjaar.

Vandaag naar mijn volkstuintje om de laatste voorbereidingen te treffen zodat er gezaaid en gepoot kan worden.
Wat  kan een stukje van 100 vierkante meter toch in een paar maanden groen zijn van het onkruid.
Maar ja dat hoort bij tuinieren. Eigenlijk moet er ieder jaar gespit worden, maar dat is voor mij te zwaar. Ik hou het bij woelen en omscheppen. Het onkruid haal ik weg met een klein handschoffeltje.
Wij wonen in een polder dat betekent werken in de klei. Nog een klein stukje onkruid vrij maken
en dan begint voor mij het nieuwe tuin seizoen.
Nu nog leeg maar over een paar weken staat er groente.

De eerste bloemknoppen aan de perenboom

Van de smeerwortel gebruik ik het blad als mulch bij de braam en het blad geeft stikstof aan de bodem.


Vier sla en vier andijvie. Hopelijk zijn de slakken nog in winterslaap.


Misschien vindt u  mijn website Passie voor Textiel ook leuk om wat rond te kijken wat

 er zoal wordt gemaakt https://www.passievoortextiel.nl/

Geen opmerkingen: